Koncepcja McConnell: Kręgosłup lędźwiowy, kończyna dolna + MasterClass

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z analizy funkcjonalnej, sztywnego tapingu i terapii w oparciu o doniesienia naukowe. Szkolenie przeznaczone dla fizjoterapeutów, osteopatów, chiropraktyków, lekarzy (specjalistów rehabilitacji medycznej i ortopedów), studentów (od 3-go roku fizjoterapii).

O szkoleniu

 
Cel szkolenia Efekty

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy z analizy funkcjonalnej, sztywnego tapingu i terapii w oparciu o doniesienia naukowe. Po kursie uczestnik posiada wiedzę na temat oceny osiowości podczas ruchu i w statyce oraz jak statyczne czy dynamiczne odchylenia mogą przyczyniać się do powstawania wielu dolegliwości, oceny kontroli mięśniowej, integralności struktur stabilizujących staw kolanowy. Umie zastosować sztywne tejpowanie jako strategię korygującą ustawienie stopy, rzepki w stawie kolanowym, kolana, stawu biodrowego jak i kręgosłupa lędźwiowego. Ma umiejętność identyfikacji problemów i znajdywania na nie rozwiązań, zastosowania odpowiedniego dobru terapii oraz łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką zawodową.

Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wiedzę z zakresu oceny osiowości podczas ruchu i w statyce oraz jak statyczne czy dynamiczne odchylenia mogą przyczyniać się do powstawania wielu dolegliwości, oceny kontroli mięśniowej, integralności struktur stabilizujących staw kolanowy. Machaniki stopy, anatomii i biomechaniki kręgosłupa lędźwiowego, także w odniesieniu do stawu biodrowego. Oceny kręgosłupa. Treningu mięśni kręgosłupa i kończyn dolnych. Będzie potrafił zastosować sztywne tejpowanie jako strategię korygującą ustawienie stopy, rzepki w stawie kolanowym, kolana, stawu biodrowego jak i kręgosłupa lędźwiowego. Będzie posiadał umiejętność identyfikacji problemów i znajdywania na nie rozwiązań, zastosowania odpowiedniego dobru terapii oraz łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką zawodową.

Program szkolenia

 
DZIEŃ I
  • Wprowadzenie
  • Pozycja wyjściowa – Jaki ma wpływ na strukturę i funkcję?
  • Znaczenie bólu i skrócenia adaptacyjnego
  • Chód prawidłowy
  • Chód zaburzony
  • Mechanika stopy – fizjologia i patologia
  • Badanie w praktyce – ocena postawy i chodu
DZIEŃ II
  • Demonstracja i ćwiczenia – ocena mechaniki stopy, ruchomości podskokowej i skokowo-goleniowej; korekcja fazy odepchnięcia oraz opadania stępu
  • Skąd się bierze ból kolana? Biomechanika bólu rzepkowo-udowego
  • Ratunek dla starszego kolana
  • Anatomia i biomechanika kręgosłupa lędźwiowego, także w odniesieniu do stawu biodrowego
  • Ocena kręgosłupa – wraz z badaniem ruchomości stawu biodrowego, kręgosłupa piersiowego i lędźwiowego
DZIEŃ III
  • Demonstracja i ćwiczenia – ocena położenia składowych stawu kolanowego oraz rzepki, spójność struktur pobocznych
  • Terapia bólu stawu kolanowego – ból rzepkowo-udowy,
  • tarcie pasma biodrowo-piszczelowego,
  • nawracające podwichnięcie rzepki,
  • zmiany zwyrodnieniowe stawu kolanowego
  • Korekcja stawu kolanowego za pomocą oklejania Enduratape
  • Korekcja stawu kolanowego za pomocą oklejania Enduratape
DZIEŃ IV
  • Leczenie okolicy biodra – tendinopatia pośladkowa, uszkodzenia obrąbka, zapalenie kaletki krętarza,
  • zmiany zwyrodnieniowe stawu biodrowego
  • Patologia obrąbka stawu biodrowego
  • Pokaz pracy z pacjentem
  • Trening mięśni kręgosłupa i kończyn dolnych – teoria
  • Trening mięśni kręgosłupa i kończyn dolnych – praktyka
  • Obuwie i zaopatrzenie ortopedyczne
DZIEŃ V
  • Trening mięśni kręgosłupa i kończyn dolnych – praktyka
  • Badanie w praktyce – ocena postawy i chodu
  • Kontrola motoryczna, trening mięśni, podatność na leczenie i sprawne ciało, strategie terapeutyczne I
  • Kontrola motoryczna, trening mięśni, podatność na leczenie i sprawne ciało, strategie terapeutyczne II
  • Podsumowanie i wnioski

Work & Training Service

  • tel: 17 222 69 51
  • fax: 17 222 01 52
  • email: biuro@workts.pl

  • Sielec 1 A
    39-120 Sędziszów Małopolski
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…